FacebookInstagramYouTube

Všeobecné obchodní podmínky

I. Základní ustanovení

  1. Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vztahy při dodávkách Zboží společnosti BeA CS, spol. s r. o. třetím osobám vznikající na základě uzavřené kupní smlouvy nebo Rámcové kupní smlouvy (dále jen „Smlouva“).
  2. Veškeré odchylky od VOP musí být písemně dohodnuty v příslušné Smlouvě. Ustanovení Smlouvy mají přednost před VOP.
  3. Uzavřením Smlouvy akceptují její účastníci, že jejich vzájemný závazkový vztah se bude řídit režimem občanského zákoníku a těmito VOP. Prodávající i Kupující se řídí občanským zákoníkem. Pro případ, že by některé ustanovení těchto VOP bylo v rozporu s právními předpisy zakotvujícími ochranu práv Spotřebitele, pak se takové ustanovení těchto VOP pro právní vztah mezi Prodávajícím a Kupujícím nepoužije a bude aplikován příslušný právní předpis.

II. Definice pojmů

  1. Prodávající je obchodní společnost BeA CS, spol. s r. o., identifikační číslo (IČ) 44795637, se sídlem Praha 9, Nad Rokytkou 24, PSČ 190 12, zapsaná v obchodním rejstříku Městského soudu v Praze pod sp. zn. C 5832
  2. Kupující je právnická osoba nebo člověk, se kterou uzavřel Prodávající Smlouvu.
  3. Spotřebitel je v souladu s § 419 občanského zákoníku každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo obdobné činnosti uzavírá smlouvu s podnikatelem.
  4. Smlouva je kupní smlouva nebo rámcová kupní smlouva uzavřená mezi Kupujícím a Prodávajícím na nákup/prodej Věcí podle ust. § 2085 a násl. zák.č. 89/2012 Sb, občanského zákoníku.
  5. Zboží znamená movité věci „spojovací materiál, pneu nářadí, nábytkové a stavební kování atd.“ určené jednotlivě nebo co do množství a druhu dle specifikace uvedené ve Smlouvě.
  6. Atypické zboží svým charakterem neodpovídá běžnému předmětu prodeje Prodávajícího a nemůže být považováno za běžné Zboží, ale je v možnostech Prodávajícího jej obstarat pro Kupujícího.
  7. Obaly znamená movité věci používané při manipulaci se Zbožím z důvodu zjednodušení přepravy a zamezení poškození dodávaného Zboží. Jedná se zejména o palety a krabice.

III. Realizace objednávek

  1. Prodávající dodá Zboží Kupujícímu na základě objednávky. Objednávky jsou přijímány elektronickou poštou, faxem, běžnou poštou nebo osobně. Prodávající požaduje, aby objednávka obsahovala následující údaje:
    • Obchodní jméno a sídlo Kupujícího nebo
    • jméno, příjmení, bydliště, pokud je Kupujícím Spotřebitel,
    • IČO a DIČ, pokud je Kupující registrován jako plátce DPH,
    • identifikace požadovaného Zboží (název a ID položky),
    • místo odebrání
    • způsob odebrání a dopravy,
    • podpis osoby oprávněné objednávat Zboží,
    • zplnomocnění osoby Kupujícím, pokud tato není oprávněna objednávat,
    • případné specifické požadavky na Zboží,
    • další údaje, které považuje Kupující za důležité,
    • termín dodání,
    • číslo faxu nebo e-mailovou adresu v případech, kdy Kupující či Prodávající požaduje potvrzení objednávky.

IV. Potvrzení objednávek

  1. Přijetí objednávky potvrdí Prodávající odesláním potvrzené objednávky či jiným písemným sdělením o její akceptaci, a to faxem na číslo uvedené na objednávce, nebo e-mailem pokud:
    • Kupující výslovně požádá o potvrzení objednávky,
    • předmětem objednávky je atypické zboží,
    • celková cena za Zboží v objednávce je vyšší než 100 000 Kč.
  2. Potvrzené objednávky jsou ze strany Kupujícího závazné a nelze je zrušit.

V. Cena

  1. Cena Zboží je uvedena v ceníku Prodávajícího. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu ceny.
  2. Ceny Zboží v ceníku jsou uváděny bez dopravy, bez manipulačního poplatku a bez DPH.
  3. Rozhodnou cenou je cena uvedená ve faktuře.
  4. Při objednávce Atypického zboží je Kupující povinen složit zálohu ve výši 100 % ceny.

VI. Platební podmínky

  1. Spolu s objednaným Zbožím, zašle Prodávající Kupujícímu fakturu na kupní cenu Zboží. Faktura bude mít náležitost daňového dokladu.
  2. V případě prodlení Kupujícího s úhradou kterékoli faktury nebo její části může Prodávající účtovat úrok z prodlení z dlužné částky ve výši 0,05 % za každý den prodlení.
  3. V případě prodlení úhrady kterékoliv faktury je Prodávající oprávněn pozdržet dodání dalšího Zboží Kupujícímu, a to až do úplného splacení všech závazků Kupujícího, kterými je vůči Prodávajícímu v prodlení. Po tuto dobu není Prodávající v prodlení s dodáním Zboží.
  4. Platba se považuje za provedenou v okamžiku, kdy je připsána na účet Prodávajícího nebo kdy je potvrzeno přijetí platby v hotovosti.

VII. Dodací podmínky

  1. Zboží je dodané okamžikem jeho předání Kupujícímu v provozovně Prodávajícího či dopravením na místo určení označené Kupujícím. Riziko ztráty, poškození či zničení Zboží přechází na Kupujícího okamžikem převzetí Zboží Kupujícím.
  2. Zboží bude Prodávajícím vydáno pouze osobám, které jsou Kupujícím pověřeny k odběru Zboží nebo se volně pohybují v provozovně Kupujícího, tudíž lze předpokládat, že jsou zaměstnanci Kupujícího s oprávněním převzít zboží.
  3. Převzetí dodávky je Kupující povinen potvrdit na dodacím listě, který je povinen opatřit následujícími náležitostmi:
    • čitelným jménem přebírající osoby,
    • podpisem přebírající osoby,
    • datem převzetí,
    • razítkem Kupujícího případně číslem občanského průkazu přebírající osoby
  4. Je-li Zboží přepravováno podle přepravních pokynů Kupujícího na náklady Kupujícího, přechází na Kupujícího riziko ztráty, poškození či zničení okamžikem předání Zboží poštovní přepravě či prvnímu dopravci za účelem dopravy Zboží Kupujícímu.
  5. Prodávající je oprávněn požadovat na Kupujícím náhradu nákladů spojených s dopravou, pokud je pro včasné dodání Zboží nezbytné využití expresních služeb.
  6. Po převzetí Zboží je Kupující povinen Zboží neprodleně zkontrolovat, zda jeho množství, jakost a provedení odpovídá uzavřené kupní smlouvě a případné vady Zboží bez zbytečného odkladu písemně uplatnit u Prodávajícího. Za vady Zboží, které nebudou Kupujícím bez zbytečného odkladu, nejpozději do 7 dnů, vytknuty, Prodávající neodpovídá, ledaže tyto vady nemohly být Kupujícím zjištěny ani při vynaložení odborné péče.

VIII. Hospodaření s Obaly

  1. Pro přepravu, manipulaci a skladování Zboží používá Prodávající takové Obaly, které při dodržení přiměřeného zacházení zamezí poškození dodávaného Zboží. Pokud Kupující v objednávce nepopíše zvláštní způsob balení, je Zboží baleno obvyklým způsobem a druh obalu je proto obvyklý pro daný typ výrobku, dané množství a dojednaný způsob přepravy.
  2. Při přepravě, manipulaci a skladování Zboží je nutné chránit veškeré Zboží a expediční Obaly proti vodě, nadměrné vlhkosti a dalším atmosférickým vlivům.

IX. Funkčnost Zboží

  1. Prodávající neodpovídá za vhodnost Zboží k jinému účelu, než je pro dané Zboží obvyklé.

X. Výhrada vlastnického práva

  1. Zboží přechází do vlastnictví Kupujícího až úplným zaplacením jeho ceny. Výhrada vlastnického práva nemá vliv na přechod rizik dle článku VII.

XI. Záruka a odpovědnost za vady

  1. Záruční doba činí 12 měsíců, pokud není stanoveno jinak. Pro akumulátory je záruční doba 6 měsíců. Záruční doba se počítá vždy od data dodání Zboží Kupujícímu. Výjimku tvoří řídící prvky a systémy, u kterých je uváděna spotřební doba nebo životnost výrobku, tedy doba, během které dojde ke spotřebování nebo takovému opotřebení výrobku, že ztratil své užitné vlastnosti. V případě, kdy je doba životnosti kratší než záruční doba a výrobek je plně spotřebován nebo došlo k takovému opotřebení výrobku, že ztratil své užitné vlastnosti před ukončením záruční doby, nemůže již Kupující uplatňovat nároky z odpovědnosti za vady, neboť výrobek, k němuž se záruka vztahovala zanikl nebo ztratil své užitné vlastnosti opotřebením.
  2. Kupující je povinen bez zbytečného odkladu písemně oznámit Prodávajícímu veškeré vady Zboží. Vady Zboží, které mohou způsobit škodu je Kupující povinen oznámit Prodávajícímu okamžitě. Písemné oznámení vady Zboží musí obsahovat popis vady, případně jak se vada projevuje. Kupující nese riziko škod vzniklých v důsledku porušení jeho povinností dle tohoto článku.
  3. Reklamaci je možno uplatnit a řešit na provozovně Prodávajícího v Praze 9-Dolních Počernicích.
  4. Po doručení oznámení vady Zboží dle článku XI.2. je Prodávající povinen bez zbytečného odkladu a na své náklady tyto vady odstranit. Vadné části Zboží, které byly vyměněny, zůstávají v majetku Prodávajícího.
  5. V případě, že Kupující oznámí Prodávajícímu vady Zboží dle článku XI.2. a na Zboží nejsou zjištěny žádné vady, za které by byl Prodávající odpovědný, nahradí Kupující Prodávajícímu náklady vzniklé se zjištěním neoprávněnosti reklamace.
  6. Záruka se nevztahuje na vady Zboží způsobené neodborným zásahem Kupujícího nebo třetí osoby, a vady Zboží, u kterých nelze prokázat, že vznikly použitím vadného materiálu, chybnou konstrukcí nebo neúplným zpracováním, zejména vady Zboží vzniklé chybnou údržbou, nedodržením provozních předpisů, nadměrným namáháním, použitím nevhodných provozních prostředků, chemickými a elektrolytickými vlivy, stavebními a montážními pracemi jiných osob než Prodávajícího a všemi dalšími příčinami bez zavinění Prodávajícího. V souvislosti s odpovědností za vady a odpovědností ze záruky není Prodávající povinen odstraňovat bezplatně vady Zboží na jiném místě, než ve své označené provozovně nebo v místě smluveném pro dodání Zboží.

XII. Doručování

  1. Při doručování (zasílání písemností), zpráv a jakýchkoliv jiných materiálů druhé smluvní straně, doručuje se na poslední známou adresu druhé smluvní strany. V pochybnostech se má za to, že se jedná o poslední adresu, oficiálně sdělenou druhé smluvní straně, ze které je běžně přijímána korespondence resp. adresa uvedená ve Smlouvě (identifikace smluvních stran). E-maily se považují za doručené, pokud je doručení potvrzeno druhou smluvní stranou nikoliv pouze prostřednictvím automatického potvrzování odpovědi, nýbrž výslovným potvrzením doručení e-mailové zprávy samostatným e-mailem, ve kterém bude druhou smluvní stranou zopakováno označení věci a potvrzeno datum přijetí e-mailu. Fax se považuje za doručený, je-li adresován jednateli, zástupci nebo zplnomocněnému zástupci smluvní strany a vysílacím přístrojem je vydána potvrzenka o jeho úspěšném přenosu. Všechny zprávy a komunikace, na něž druhá smluvní strana reaguje se považují za doručené.
  2. Pro účely Smlouvy se dnem doručení považuje:
    • nejpozději třetí den uložení zásilky na příslušném poštovním úřadě v případě doručování prostřednictvím držitele poštovní licence, a to i v případě, že se adresát o uložení nedozvěděl,
    • při osobním doručování tyto účinky nastávají převzetím či odmítnutím této písemnosti.
  3. Obě strany se zavazují, že budou druhou smluvní stranu neprodleně písemně informovat o případných změnách v osobě svého odpovědného pracovníka a jakýchkoli jiných údajů podstatných pro vzájemné poskytování si informací.

XIII. Odstoupení od Smlouvy

  1. Od jednotlivé kupní smlouvy uzavřené na základě Objednávky může její účastník odstoupit pouze v případě podstatného porušení smluvních povinností druhou smluvní stranou.
  2. Za podstatné porušení smluvních povinností se považuje zejména:
    • prodlení Kupujícího se zaplacením kupní ceny Zboží po více než 60 kalendářních dnů ode dne splatnosti faktur.
  3. Prodávající může odstoupit od smlouvy také při podstatném zhoršení majetkových poměrů Kupujícího. Za podstatné zhoršení majetkových poměrů se považuje zejména:
    • podání návrhu příslušnému soudu na prohlášení konkurzu na majetek Kupujícího,
    • zamítnutí pojistitele pohledávek Prodávajícího nadále pojišťovat rizika spojená s dalšími dodávkami Zboží Kupujícímu.
  4. Odstoupení od Smlouvy je účinné dnem doručení písemné zprávy o odstoupení od smlouvy druhé smluvní straně.
  5. Odstoupení od Smlouvy se dále řídí § 2001 až 2005 občanského zákoníku.

XIV. Zpětná koupě

  1. Po dohodě prodávajícího s kupujícím může v ojedinělých případech prodávající odkoupit zpět nepoužité zboží sortimentu nábytkového a stavebního kování, zakoupené kupujícím u prodávajícího ve lhůtě do 14 dnů od převzetí za sníženou kupní cenu.

XV. Vyšší moc

  1. Obě strany jsou oprávněny pozastavit plnění svých povinností ze Smlouvy po dobu, po kterou trvají okolnosti vylučující odpovědnost (dále jen „Vyšší moc“). Za Vyšší moc se považuje překážka, jež nastala nezávisle na vůli povinné strany a brání jí ve splnění její povinnosti, jestliže nelze rozumně předpokládat, že by povinná strana tuto překážku nebo její následky odvrátila nebo překonala, a dále, že by v době uzavření Smlouvy tuto překážku předvídala. Za případy Vyšší moci se považují zejména: stávka, epidemie, požár, přírodní katastrofa, mobilizace, válka, povstání, zabavení Zboží, embargo, zákaz transferu deviz, nezaviněná regulace odběru elektrické energie, teroristický útok apod.
  2. Vyšší moc vylučuje nárok na uplatnění smluvních pokut proti straně postižené Vyšší mocí.
  3. Strana dovolávající se postižení Vyšší mocí musí tuto skutečnost neprodleně písemně oznámit druhé straně a provést veškerá možná opatření k zmírnění následků neplnění smluvních povinností.
  4. V případě trvání Vyšší moci po dobu delší než šest měsíců jsou obě strany oprávněny od Smlouvy odstoupit.

XVI. Ochrana osobních údajů

  1. Zákazník výslovně souhlasí se zpracováním svých osobních údajů dle ustanovení zákona č.101/2000 Sb., o ochraně osobních dat, pro potřeby Prodávajícího.

V Praze dne 16. 1. 2018